Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 39
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 35
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 36
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 37
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 38
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/platne/rzekaleba/public_html/maincore.php on line 39 Towarzystwo Przyjaciół Rzeki ŁebyOstry sprzeciw TPRŁ wobec przedstawionych wariantów przebiegu drogi ekspresowej S6 Dodane przez rzekaleba2 dnia 03.02.2008
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku oraz instytut badawczy Pentor Research International byli w dniu 31.01.2008 organizatorami otwartego spotkania konsultacyjnego, które odbyło się w lęborskim ratuszu. Celem spotkania było zebranie opinii mieszkańców na temat planowanej trasy S6 i jej budowy na odcinku Lębork-Chwaszczyno. Towarzystwo Przyjaciół Rzeki Łeby reprezentowali sekretarz TPRŁ inż. budowy dróg i mostów Marcin Kostuch oraz członek zarządu Tomasz Borowiecki.
Treść rozszerzona
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku oraz instytut badawczy Pentor Research International byli w dniu 31.01.2008 organizatorami otwartego spotkania konsultacyjnego, które odbyło się w lęborskim ratuszu. Celem spotkania było zebranie opinii mieszkańców na temat planowanej trasy S6 i jej budowy na odcinku Lębork-Chwaszczyno. Towarzystwo Przyjaciół Rzeki Łeby reprezentowali sekretarz TPRŁ inż. budowy dróg i mostów Marcin Kostuch oraz członek zarządu Tomasz Borowiecki. Szczególnie ostrej krytyce poddało Towarzystwo tzw. „wariant V-południowy-bis” określony na mapach GDDKiA raz jako „seledynowy”, raz jako „jasnoniebieski”. Zakłada on kuriozalne poprowadzenie drogi ekspresowej na styku z wypoczynkową miejscowością Lubowidz oraz w bezpośredniej bliskości położonych w Obszarze Chronionego Krajobrazu nr 3 jezior: Lubowidz i Lubowidz Mały. Tereny te są od lat tradycyjnymi strefami wypoczynku mieszkańców powiatu lęborskiego i wejherowskiego, a także turystów z całego kraju. Towarzystwo nie wyraża także zgody na warianty północne (III „niebieski” i VI „ciemnożółty”), które od miejscowości Łęczyce do Strzebielina na odcinku ponad 10 km poprowadzono tuż przy rzece Łebie- spowodują one degradację pradoliny Łeby i przyległych do Łeby terenów torfowych. Wystąpienie przedstawicieli TPRŁ zostało owacyjnie przyjęte przez zgromadzonych, co wskazuje na siłę społecznych protestów dotyczących niektórych proponowanych w drugim etapie wariantów. Wkrótce zamieścimy oficjalne stanowisko Zarządu TPRŁ w tej sprawie.